Ghana Saskia 3-2 - Reisverslag uit Subinso, Ghana van saskia boidin - WaarBenJij.nu Ghana Saskia 3-2 - Reisverslag uit Subinso, Ghana van saskia boidin - WaarBenJij.nu

Ghana Saskia 3-2

Blijf op de hoogte en volg saskia

05 Februari 2017 | Ghana, Subinso

PS ik ben helemaal niet in Accra, maar mijn locatie planning op de blog kan andere plaatsen niet aan....
Eerst rijden we een heel stuk, (wat is het verkeer toch druk, en wat is dit stuk Ghana toch dichtbevolkt) naar een orthopedisch centrum, dat tientallen jaren geleden is opgezet door een Nederlandse priester. Het heeft zich ontwikkeld, vooral door veel liefdadigheid, tot een gespecialiseerd centrum voor revalidatie en aanpassingen (prothesen enzo), waar zelfs mensen uit andere landen heen komen  om geholpen te worden. We worden rondgeleid door Gloria, die daar is opgegroeid en nu werkt, en werkelijk een prachtig kunstbeen heeft! Wij zijn onder de indruk van de rustige en ijverige sfeer die er heerst, waar duidelijk met veel liefde hulp wordt verleend op een zo te zien heel gedegen manier. Er is zelfs een opleiding bij voor orthopedisch instrument maker.

Dan gaan we naar een hele grote galerie, waar ze heel veel soorten kunst verkopen. Schilderijen, beelden, maskers, Ghanees geweven lappen, kralen, en er word flink gekocht. Mijn collega Hermien koopt een echte Zwarte kerstman voor de kerst versiering op ons werk!
En daarna gaan we naar een echt Ghanees strand, met toegang, ligstoelen, restaurantjes en veel veel veel mensen die ons iets willen aansmeren, en in het geval van de masseuse opsmeren.
Kunst- en tafeltjes- en ketting- verkopers trekken langs en zijn soms best hardnekkig. Ook dat is de Ghanese cultuur! Gelukkig hebben wij onze begeleider Ekow, die scheld ze soms weg, en past op de tassen als we in de nog woestere golven gaan duiken, heerlijk fris. Daarna lekker uitpuffen!

• 05 Februari 2017 - 13:48

Nel:

Goh wat een belevenissen, wat fijn dat je dit schrijft, lieve groet Nel.

• 05 Februari 2017 - 15:29

Anneke Van Leersum:

Zo, je verhalen komen vandaag alle maal tegelijk binnen, wat een avontuur! Ik lees je relaas met groot genoegen, cultuurschokkerig, dat moet het zijn.

Take care, ogen en oren open, je zintuigen maken overuren, liefs

• 05 Februari 2017 - 17:12

Saskia H:

Mooi om te lezen Sas, werkze daar.

• 05 Februari 2017 - 19:04

Marja Boidin:

Leuk om te lezen Sas !

• 05 Februari 2017 - 20:05

Hans:

komt over als toch een redelijk welvarend land. Leuke foto's weer