tussendoor 8-2 - Reisverslag uit Atroni, Ghana van saskia boidin - WaarBenJij.nu tussendoor 8-2 - Reisverslag uit Atroni, Ghana van saskia boidin - WaarBenJij.nu

tussendoor 8-2

Blijf op de hoogte en volg saskia

08 Februari 2017 | Ghana, Atroni

Na morgen ochtend is het weer volstrekt onduidelijk wanneer we weer aan het wifi-infuus kunnen gaan liggen. Het zou dus kunnen, dat de rest van de week er geen enkel verslag meer te sturen is, en dat dat allemaal achteraf komt.

Tussen evaluatie:
De mensen in ghana: rustig, heel vaak vriendelijk, in het begin van de conversatie soms beetje kortaf, maar als ze dan durven big smile. Kunnen behoorlijk boos kijken of even flink boos praten als ze iets niet zint, maar is vaak ook heel snel weer over. En het zijn er vooral heel veel, overal, althans in de gebieden waar wij geweest zijn. Veel in Universal dress van t-shirt, maar ook vaak in mooie zeer kleurige kleding ( eventueel met Ghanese weef motieven) en in Kumasi ook wel in traditional dress: grote lap gedrapeerd over 1 schouder.

De groep: (o jee ze lezen mee....)
Emmer vol kikkers, vol eigenwijze hulpverleners die regelmatig gewoon doen wat ze zelf willen, zodat de tijdsplanning nog verder uit de pas loopt dan Afrika veroorzaakt, en een reisleiding die daar niet altijd tegen opgewassen is. Maar nooit onbeschoft of asociaal, in tegendeel. Er is bijvoorbeeld een ongeschreven code dat we in de bus alle snoepjes en koekjes en bananen chips door de hele bus laten gaan, ook voor de chauffeur (alleen het dropje heeft hij uitgespuugd...)
Er zijn natuurlijk wel subgroepjes, maar het mengt zich in allerlei variaties wonderbaarlijk goed.
En er is ook wel een algehele relativerende stemming in de groep ten aanzien van tegenslagen

• 08 Februari 2017 - 08:46

Bert:

Fijn dat het zo goed gaat, veel plezier de rest van de week.